Program edukacyjny
Program „Razem w przedszkolu”
Program „Razem w przedszkolu” jest stworzony przez J. Andrzejewską i J. Wierucką. Zgodny z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez MEN, stanowi fundament naszej pracy w przedszkolu. Skupia się na zintegrowanym podejściu do edukacji, które uwzględnia rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy dzieci, zapewniając im solidne podstawy do dalszej nauki.
Program wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”
Opracowany przez M. Kwaśniewską i W. Żaba-Żabińską, program „Nasze przedszkole” zdobył wyróżnienie w konkursie MEN. Jest przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, w pełni dostosowany do aktualnej podstawy programowej oraz zaleceń Ministra Edukacji Narodowej. Program ten kładzie szczególny nacisk na rozwój osobisty dzieci, ich umiejętności społeczne oraz kreatywne myślenie.
„Dziecięca matematyka”
Autorką metody „Dziecięca matematyka” jest prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Celem tej metody jest wspieranie rozwoju umysłowego dzieci w zakresie matematyki. Opracowana na podstawie wieloletniej pracy z dziećmi, metoda ta rozwija zdolności matematyczne i pomaga w pokonywaniu pierwszych trudności. Dzięki nowatorskiemu podejściu, matematyka staje się przyjemną zabawą, co zachęca dzieci do eksplorowania liczb i pojęć matematycznych.
Metoda Dobrego Startu
Metoda Dobrego Startu, opracowana przez Martę Bogdanowicz, wspomaga rozwój koncentracji, słuchania oraz przyswajania wiedzy. Dzięki grom i zabawom przy muzyce, dzieci mają szansę rozwijać wyobraźnię, zdolności twórcze oraz improwizacyjne. Metoda ta wspiera również rozwój motoryki oraz poznawanie wielozmysłowe, co czyni naukę jeszcze bardziej angażującą.
Metoda Ruchu Rozwijającego
Autorką metody Ruchu Rozwijającego jest Weronika Sherborne. Ta metoda pomaga dzieciom w poznaniu siebie, zdobyciu zaufania do siebie i innych, oraz w nauce aktywnego i twórczego życia. Wspiera rozwój pewności siebie i wiarę we własne możliwości, co jest kluczowe w procesie edukacyjnym i społecznym rozwoju dzieci.
Pedagogika zabawy Klanza
Pedagogika zabawy Klanza wprowadza do nauczania kreatywne i aktywizujące metody, które pobudzają emocje oraz wyobraźnię. Dzieci mają możliwość rozwijania swoich talentów poprzez wspólne zabawy, tańce oraz muzykowanie w atmosferze bez lęku. Tego rodzaju interaktywne podejście do nauczania sprzyja integracji grupy i umacnia relacje między dziećmi.
Metoda Batii Strauss
Metoda Batii Strauss umożliwia dzieciom poznawanie muzyki klasycznej poprzez aktywne słuchanie. Dzieci wykonują proste ruchy rytmiczne lub taneczne, a młodsze dzieci angażują się w ruchy ilustracyjne i krótkie opowiadania związane z utworami. Dzięki „aktywnemu słuchaniu”, dzieci nieświadomie uczą się struktury utworu muzycznego, co rozwija ich wrażliwość na dźwięki.
Metoda Rudolfa Labana
Metoda Rudolfa Labana to twórcza gimnastyka, w której każde dziecko ćwiczy według własnych upodobań. Nauczyciel łączy słowa, rytm i muzykę, a zabawy stają się źródłem odprężenia i relaksu. Dzieci rozwijają świadomość własnego ciała, ciężaru i przestrzeni, swobodnie wyrażając swoją osobowość poprzez ruch inspirowany muzyką. Metoda ta wspiera ogólny rozwój motoryczny i emocjonalny dzieci.